Wednesday, December 31, 2008

Salam Maal Hijrah 1430




Segala puji bagi Allah Tuhan Seru Sekelian Alam, Selawat dan Salam Untuk Nabi Muhammad saw, Ahli Keluarganya dan Sahabat sahabatnya.

Ya Allah! Jadikanlah lipatan hari ini pembuka bagi kejayaan, ketenangan yang menyeluruh untuk kami dan kaum Muslimin keseluruhannya memelihara agama-Mu. Hamparkan di dalamnya hamparan rahmat-Mu sepertimana Engkau berikan kepada hamba² Mu yang terpilih.

YA Rahman Ya Rahim, aku bermohon kepadamu Kau ampunilah segala dosa²ku hari ini, semalam yang telah lalu dan akan datang sama ada yang sengaja atau tidak . Kau ampunilah dosa²ku, kedua ibubapaku ,guru²ku , sahabat²ku, jiran tetanggaku juga muslimin keseluruhannya. Kau ampunilah kami semua. Kau lepaskanlah kami semua dari azab api neraka dan berilah kami keselamatan di dunia dan di akhirat.

Ya Allah,kekalkanlah tahun yang akan datang dalam hidup kami dengan catatan kegembiraan, kebahagian dan kelapangan, supaya kami dapat rasakan dalam detik hidup kami kenikmatan yang ada padanya. Tetapkanlah iman kami, kesihatan tubuh badan kami juga kesenangan harta benda kami sesungguhnya Engkau Maha berkuasa keatas sesuatu dilangit dan dibumi.

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1430 untuk semua muslimin dan muslimat. Ana baru pertama kali mengenal blog ini..semoga blog ini dapat berkongsi idea dgn antum semua..n semoga niat baek kita dlm menperjuangkan agama Islam ini mendapat keberkatan n keredhaaanNYA..inyaALLAH..:)
Semoga mendapat rahmat dan petunjuk dan Allah memberkati setiap perjalanan hidup kita. Maafkan segala kekhilafan yang ada, yang zahir atau yang batin, yang sengaja atau yang tidak, baik yang tersurat apatah lagi yang tersirat…
wassalam..

No comments:

Post a Comment