Saturday, July 25, 2009

<< Bicara buat sahabat >>


Bismillahirrahmanirrahim..

duhai sahabatku...

Alangkah kita bertuah kerana dilorongkan oleh Allah S.W.T ke jalan perjuangan ini..lantas kita bertemu, berukhuwah dan bergerak seiring bersama. Walaupun sebelum ini kita tidak pernah mengenali namun jalan perjuangan ini menyatukan hati-hati kita..Subhanallah….Mungkin dengan ujianNYa, kita dapat mencari hikmah setiap yg terjadi..

Ukhwah yang kita bina sedayanya cuba kita semai dengan benih iman..kerana ukhwah yang dilandasi iman itulah yang akan membentuk satu jamaah yang padu..bukankah Rasul telah bersabda, bahawa salah satu golongan yang akan mendapat naungan Allah di akhirat nanti adalah golongan yang berukhuwah kerana Allah..bertemu dan berpisahnya hanya kerana Allah..marah dan sayangnya kerana iman bukan didasari nafsu semata..jadi tanamkan lah dlm diri ini berukhuwah krn Dia..

Sahabat fillah..jalan perjuangan kita masih jauh, masih terlalu banyak ranjau dan onak merentangi perjalanan kita. Kutiplah mutiara ilmu sebanyaknya sebagai benteng diri dari asakan dunia..bukan hanya ilmu duniawi malah ukhrawi jgn dilupai...

Sahabat..andai diri ini terleka, kau ingatkanlah dengan peringatan Ilahi..andai diri ini rebah dibentes rakusnya dunia..kau pimpinlah tanganku bangkit kembali, jangan kau biarkan sahabatmu futur sebelum menamatkan musafir perjuangan ini..ingatkanlah daku dengan ikrar perjuangan yang telah kita patri bersama.. berjanjilah sahabat, kita akan terus bersama menjunjung perjuangan yang kita banggakan..walau di mana kita berada, walau sejauh mana jarak yang memisahkan kita, selagi aqidah dan fikrah perjuangan kita sama, kita akan terus bersama..insya Allah..Satu fikrah satu perjuangan..bt sahabat tercinta yg mengajar ku mengenali erti Cinta itu manis dirasai setelah mengenali ad-Deen..

"CintaKu mesti bagi orang-orang yang saling mencintai kerana Aku; CintaKu mesti bagi orang-orang yang saling bersilaturahim kerana Aku; CintaKu mesti bagi orang-orang yang saling menasihati kerana Aku; CintaKu mesti bagi orang-orang yang saling mengunjungi kerana Aku; Cintaku mesti bagi orang-orang yang saling memberi kerana Aku"~hadith Qudsi

wasalam.. ^_^

No comments:

Post a Comment