Thursday, January 1, 2009

Mendamba kasihNYA


Aku merunduk penuh malu, tanpa kata yang bersuara, hanya patah kata tertulis di alam maya ini,yang dapat aku tabur. Telah sekian lama tak ada suara, terkadang ada yang tak mampu untuk aku tuliskan,hanya sekadar meluah rasa, kenangan bertabur bunga sepanjang Ramadhan yang telah pergi meninggalkan kita, memberikan seribu satu mujahadah berharga, pembuka jalan lurus, penunjuk pada hatiku.... menunjukan ..Allah itu ada, sentiasa ada, lebih dekat dr kita... mendengar apa yg berbisik, tahu apa yg terjadi dan bakal terjadi.

Sepanjang Perjalanan juga, iman ini teruji...iman setipis rambut ini, akal serapuh kaca.. sekuat mana pun ia..terkadang hampir retak bercerai.. para anbiya..para sahabat juga teruji....mencari cinta yang satu dan Agung.. bertemu cinta sejati, setelah seribu dugaan melanda. Apalagi diri ini ..insan kerdil berjiwa kecil, hati serapuh kaca yg bisa tercerai oleh lambung ombak deras dipersisiran pantai, namun ia masih mampu untuk bertahan agar ombak itu menyapu lembut pada hati bukan memukul gelombang..

Allah yang selalu disebut-sebut, DIA lah kekuatan itu, DIA lah sumber segalanya, pada hati, pada mata, pada telinga, pada jiwa yang satu.... tapi akupun sadar, hidup penuh godaan, padangan mata syaitan yang menipu,menggoda hati , meleburkan iman.... setiap keburukan yang berbisk itu adalah dari syaitan..aku sedari itu,dan terkadang juga terlupa... lemah nya diriku.. Ya Allah... kadang juga airmata ini tumpah kerana takutkan Mu."Dimanakah aku Ya Allah.... dimanakah aku disisiMu, dapatkah aku merintih mendamba rahmatMu andai aku penuh dgn dosa2.. disetiap hari-harku yang tak luput dosa.."

aku hambamu yang lemah,namun Ya Allah, kalamMU membuatkan aku bangkit, bahwa, janganlah aku berputus asa, walau dosa hamba sebanyak pasir dilautan, andai taubat itu suci, Alllah akan sentiasa bersamamu........ Allah itu dekat. sentiasa hadir dgn pengampunan.. penuh dgn sejuta harapan bagi insan yg mengerti pada hati bahwa cinta ILAHI itu suci,lebih suci dari segalanya................dan hanya Dia yang kekal abadi.

No comments:

Post a Comment