Sunday, January 25, 2009

nilai tudung pada wanita..


Bismillahirrahmanirrahim..

tudung adakah ia perhiasan atau tuntutan?Tanyalah iman..
Harga diri wanita terlalu mahal. Ini kerana syariat telah menetapkan supaya wanita berpakaian longgar dengan warna yang tidak menarik serta menutup seluruh badannya dari kepala hingga ke kaki. Kalau dibuat perbandingan dari segi harta dunia seperti intan dan berlian, ianya dibungkus dengan rapi dan disimpan pula di dalam peti besi yang berkunci.

ana lihat sekarang tudung tiada erti bg wanita sekarang..mereka hanya memperaganya..selepas itu buang dari kepala tanpa rasa segan silu pada Allah..
Menyentuh berkenaan pakaian wanita, alhamdulillah sekarang telah ramai wanita yang menjaga auratnya, sekurang-kurangnya dengan memakai tudung. Dapat kita saksikan di sana sini wanita mula memakai tudung. Pemakaian tudung penutup aurat sudah melanda dari peringkat bawahan hingga kepada peringkat atasan. Samada dari golongan pelajar-pelajar sekolah hinggalah kepada pekerja-pekerja pejabat-pejabat.

Bilamana wanita bertudung tetapi masih berhias-hias, maka terjadilah pakaian wanita Islam sekarang walaupun bertudung, tetapi semakin membesarkan riak dan bangga dalam diri. Sombong makin bertambah. Jalan mendabik dada. Terasa tudung kitalah yang paling cantik, up-to-date, sofistikated, bergaya, ada kelas dan sebagainya. Bertudung, tapi masih ingin bergaya.
jadilah wanita yg solehah..bertudung bkn kerana fesyen atau kerana terpaksa..tetapi kerana Allah..

Wanita bertudung amat manis di pandang... ^_^
wassalam..

No comments:

Post a Comment