Monday, April 20, 2009


assalamualaikum..

salam mujahidah buat sahabat sehati seprjalanan di jalan NYA..

Buat diriku dan semua pejuang-pejuang Islam NURSING basik 2/2007 2nd year. yang akan menduduki Peperiksaan Osce 2 hb mei & sumatif 6 hb mei. Semoga diberi kekuatan oleh Allah. Good luck sahabat2 ku. Towards excellence Muslim nurse!

Mann jadda wajjadda..

rabbi yassir wala tu aassir.

***********


Bismillahirrahmanirrahim. Ya Allah ya Tuhan kami, engkau ampunkanlah segala dosa-dosaku, dosa kedua ibu-bapaku, keluargaku, guru-guruku serta muslimin-muslimat yang engkau rahmati sekalian.

Ya Allah, aku menadah kedua tanganku, memohon segala kekuatan dan kenikmatan dariMu ya Allah. Aku juga memohon agar dijauhkan dari segala bala dan ketakutan yang hakikatnya datang dariMu jua ya Allah.

Ya Allah, aku memohon belas ihsan dan kasih-sayangMU agar memberkatiku dan juga rakan-rakanku yang bakal menduduki pepereriksaan nanti. Kau bimbinglah kami dan berilah petunjuk kepada kami.

Ya Allah, engkau kurniakanlah ilham kepada kami untuk menjawab soalan peperiksaan ini dengan baik dan penuh kekhusyukan. Engkau permudahkanlah urusan kami ini dan berikanlah kelancaran kepada kami ya Allah. Ya Allah, engkau jauhilah kami dari lalai, ragu-ragu dan cuai semasa menjawab soalan ya Allah. Tetapkanlah hati kami dengan penuh keyakinan dan kau ganjarkanlah usaha kami dengan kejayaan yang cemerlang agar kami tidak menjadi fitnah terhadap usaha dakwah kami. Kurniakanlah kecemerlangan kepada kami agar kami dapat mengembalikan semula keagungan ketamadunan ilmu islam yang suatu masa dahulu menjadi cahaya pentunjuk dari segala kegelapan.

Ya Allah, jauhilah kami dari sebarang musibah, kecelakaan dan kesakitan yang menghalang kami dari menduduki peperiksaan ini ya Allah.

Ya Allah, sekiranya kejayaan yang kau berikan terhadap usaha kami ini, maka jauhilah sifat sombong, riak dan angkuh dari bersarang dalam hati kami. Sekiranya kami gagal, maka janganlah kau bebankan hati kami dengan bebanan yang tidak mampu kami tanggung dan suburkanlah rasa sabar di hati kami di atas bala yang menimpa.

Ya Allah, sesungguhnya jiwa dan raga kami berada di tangan mu ya Allah. Hanya engkaulah penentu kepada segala tindakan dan perbuatan kami. Oleh itu, kami serahkan diri kami kepadaMU dengan penuh rendah hati selaku hamba yang diciptakanMU.

Bantulah kami ya Allah, bantulah kami ya Allah. Kepada siapa lagi kami hendak mengadu selain dari Mu. Hanya engkau yang Maha memberi rezeki dan segala kekuasaan terletak di tanganMU.


<<>

Ameen ya Rabbal A’lamin! >>


1 comment:

  1. ikin..good luck...hehe
    ha ikin ..limk yana dah bertukar..

    ReplyDelete